fbpx
';

Sypialnia oazą spokoju – adaptacja akustyczna sypialni

Sypialnia oazą spokoju – adaptacja akustyczna sypialni

Sypialnia to miejsce, które służy przede wszystkim do relaksu i wypoczynku. Jak jednak zapewnić odpowiednie środowisko, które będzie sprzyjać regeneracji w sypialni? Niewątpliwie jednym z ważniejszych czynników jest odpowiednia adaptacja akustyczna i izolacja przed hałasem. To niezwykle istotne, aby podczas snu regeneracja organizmu nie była zakłócana przez niechciane dźwięki z zewnątrz.

Kolorowych snów

Kolory mają bardzo duży wpływ na psychikę człowieka. Postarajmy się więc o stonowane kolory w miejscu, które ma być oazą spokoju i miejscem regeneracji. W tej roli najlepiej wypadają sprawdzone i polecane przez projektantów kolory ziemi takie jak brązy, beże, biel, niebieski czy zielony. W przypadku małej sypialni doskonale sprawdzą się jasne pastelowe odcienie, które powiększą optycznie pomieszczenie.

Adaptacja akustyczna pomieszczenia

Najważniejszym punktem każdej sypialni jest oczywiście łóżko. To w nim będziemy regenerować siły, więc zadbajmy o wygodny materac, który zagwarantuje spokojny sen. Prawidłowo dobrane dwuosobowe łóżko sypialniane powinno mieć nie mniej niż 140 centymetrów szerokości. Przy zakupie łóżka warto zwrócić uwagę, czy ma ono wbudowany pojemnik na pościel. W ten sposób możemy zaoszczędzić sporo miejsca, szczególnie w mniejszej sypialni. W większej, swoją funkcję spełni łóżko z zagłówkiem. Może on być wysoki, aż po sufit, dzięki temu dodatkowo wygłuszymy akustycznie pomieszczenie. Szafki nocne lub funkcjonalna szafa powinny wystarczyć, by odpowiednio umeblować przestrzeń. Istotnym punktem dla kobiety może być sypialniana toaletka. Przy jej doborze zwróćmy uwagę na materiał, z jakiego jest wykonana reszta mebli. Ciekawym rozwiązaniem jest toaletka w innym kolorze niż pozostałe meble. W niewielkiej sypialni, klasyczną toaletkę możemy zastąpić przymocowanym do ściany blatem, zestawionym w duecie z niewielkim lustrem.

Sypialniane powietrze

Wietrzenie jest bardzo ważną czynnością, która zapewnia dopływ świeżego powietrza, dlatego przed snem warto wietrzyć sypialnie przez kilkanaście minut. Pomoże to nam szybciej zasnąć. Dzięki temu zdrowy klimat w sypialni zapobiegnie rozprzestrzenianiu się zarazków i zapewni zdrowszy sen. Aby zapewnić odpowiedni komfort wypoczynku, warto zadbać o odpowiedni zapach. Spośród wszystkich odbieranych przez człowieka bodźców, najszybciej docierają do mózgu właśnie te zapachowe.

Najlepszym wyborem są olejki eteryczne, które można umieszczać w nawilżaczu powietrza, dzięki temu nasenny i relaksujący zapach rozniesie się po całej sypialni. Jedną z ciekawych mieszanin jest połączenie dwóch kropli jaśminu z trzema kroplami olejku rumiankowego, czterema kroplami lawendy i sześcioma kroplami waleriany. Uzyskamy w ten sposób kojący i przyjemny zapach, przy którym z pewnością będziemy mogli zregenerować siły po trudach dnia.

admin