fbpx
';

Adaptacja akustyczna w biurze: Przyjemna praca, czyli słów kilka o wpływie otoczenia na miejsce pracy.

Adaptacja akustyczna w biurze: Przyjemna praca, czyli słów kilka o wpływie otoczenia na miejsce pracy.

Nieodpowiednia adaptacja akustyczna w biurze czy ergonomia pomieszczeń potęguje zmęczenie pracowników, tym samym obniżając ich efektywność. Myśląc o atmosferze w pracy, w pierwszej kolejności mamy na myśli relacje międzyludzkie, natomiast trzeba zwrócić uwagę na światło, rozmieszczenie stanowisk, kolor ścian a nawet zapach.

Praca umysłowa, twórcza wymaga koncentracji. Architektów, nauczycieli, menedżerów, artystów etc. mogą rozpraszać dźwięki dobiegające z zewnątrz oraz pogłos, który powoduje niezrozumienie najprostszych słów. Obniża to komfort rozmowy np. w czasie negocjacji handlowych, spotkań z potencjalnymi klientami. Ważne, aby miejsce, w którym pracujemy było odporne na tego typu czynniki, jak i również na tzw. „pożeracze skupienia”.

Stanowisko pracy powinno być przejrzyste, sprzyjające wizycie klientów, zadbajmy więc o miejsce dla nich. Biurko powinno być wyposażone w niezbędne narzędzia do pracy tj. komputer, notatnik, przybornik z kilkoma długopisami. W szufladach chowamy przedmioty, których nie używamy często np. kalkulatory, dziurkacze, segregatory.

Pomyślmy o rozmieszczeniu mebli, ich kolorystyce i kształcie. Architektura wnętrza, dobór odpowiednich dodatków np. żaluzji, zegara, kalendarza ściennego, kwiatów wpływa na wydajność pracownika. Spójność pomieszczeń, nie rozprasza osób w nich przebywających.

Jednym z kluczowych czynników w budowaniu atmosfery jest zapach. Zapachy mdłe lub zbyt ostre obniżają skupienie człowieka, stają się drażniące. Wnętrza pozbawione okien wymagają dodatkowych usprawnień, klimatyzacja może okazać się niewystarczająca, a w przypadku złego jej rozmieszczenia będzie wręcz szkodliwa.

Człowiek jest istotą wrażliwą na bodźce takie jak światło, dźwięk, zapach, które mogą powodować spadek jego aktywności, produktywności oraz niemożność regeneracji. Budowanie atmosfery w pracy należy zacząć od najprostszych rzeczy, wystarczy skupić się na takich rzeczach jak odpowiednia adaptacja akustyczna w biurze.

admin