fbpx
';

Jak zaaranżować akustycznie każdą przestrzeń biurową? Adaptacje akustyczne biur

Jak zaaranżować akustycznie każdą przestrzeń biurową? Adaptacje akustyczne biur

To jak wygląda przestrzeń (oraz adaptacja akustyczna), w której się pracuje, ma bezpośredni wpływ na zdrowie i samopoczucie. Ale też na efektywność wykonywania obowiązków. Właściwa aranżacja akustyczna potrafi wzbudzić pozytywne nastawienie do pracy i wzmocnić poczucie komfortu pracownika. Ponadto  sprzyja koncentracji i pomaga zmotywować do większej wydajności.  Sprawdź, jakie są istotne elementy przy aranżacji akustycznej przestrzeni pracowniczej.

Zalety dobrze urządzonego biura

Biuro zaaranżowane akustycznie np panelami dźwiękochłonnymi to przestrzeń, która pozytywnie wpływa na pracowników firmy, Klientów i kontrahentów, a także na zyski przedsiębiorstwa. W przypadku pracowników stymuluje ich kreatywność, podnosi kulturę pracy i zwiększa efektywność. Komfortowe biuro to również miejsce, które chętniej odwiedzają i przebywają Klienci. Pozwala to generować większe zyski, a także budować markę godną zaufania.

Ergonomia pracy w biurze

Wdrożenie zasad ergonomii to jeden z kluczowych elementów podczas urządzania przestrzeni biurowej. Pozwala ona dostosować biuro do możliwości psychofizycznych człowieka. W przypadku wprowadzania reguł ergonomii ważne jest nie tylko rozmieszczenie sprzętów i mebli. Istotne jest także takie przygotowanie wnętrza, które pozwoli na łatwą adaptację przestrzeni do zmieniających się potrzeb. Dotyczy to zarówno siedzib firm, ale też szkół, zakładów pracy czy organizacji.

Kolory i faktury

Zły dobór kolorów w pomieszczeniu powoduje u pracowników zmęczenie, rozdrażnienie i nerwowość. Dzięki zastosowaniu konkretnych barw i faktur można nie tylko wpływać na estetykę wnętrza, a także wzmacniać poszczególne zachowania u pracowników, takie jak koncentrację, kreatywność czy logiczne myślenie.

Adaptacja akustyczna pomieszczeń biurowych – panele dźwiękochłonne

O akustyce biura bardzo często się zapomniana się w trakcie jego aranżacji. O tym, jaka jest ona ważna, przekonujemy się dość szybko, podczas użytkowania powierzchni biurowych. Ma wpływ na koncentrację oraz komfort pracy. Na akustykę wnętrz wpływa wiele elementów m.in. odpowiedni dobór sufitów podwieszanych, materiałów wykończeniowych czy mebli. Co więcej, inna akustyka powinna być zastosowana w pomieszczeniach dla pracowników, inna w sali konferencyjnej czy szkolnej, a jeszcze inna w przestrzeni fabrycznej.

Umeblowanie biura

Proksemika, czyli nauka o tym, jaki wpływ ma otoczenie na relacje międzyludzkie, pokazuje, jak ważna jest właściwa aranżacja akustyczna przestrzeni do pracy. Harmonijne rozmieszczenie sprzętów i biurek pozytywnie nastawia do pracy oraz zapobiega frustracji, ma także istotny wpływ na zdrowie pracowników. O właściwym rozmieszczeniu mebli koniecznie trzeba pamiętać w przypadku przestrzeni typu open space, gdzie trudno o wygospodarowanie prywatnej strefy dla każdego z pracowników. Plusem jest również to, że dobrze zorganizowana przestrzeń pomaga w szybszym wykonywaniu obowiązków.

Admin