fbpx
';

FOCUSROOM – tworzymy kreatywne środowiska pracy

NASZA OFERTA

Oferujemy: doradztwo, a także kompleksowe projektowanie wnętrz wraz z wykonawstwem, czyli od określenia niezbędnych narzędzi do zaprojektowania obiektu po produkcję i montaż gotowych systemów do adaptacji i izolacji akustycznej wnętrz. W naszej pracy stawiamy na jakość i skuteczność naszych rozwiązań w połączeniu z ciekawym i inspirującym designem.

Nasza oferta skierowana jest do:

  1. Architektów, biur architektonicznych,
  2. Dyrektorów i administracji szkół niepublicznych, uczelni,
  3. Właścicieli biur, pracowników odpowiedzialnych za infrastrukturę biur,
  4. Firm zajmujących się wspieraniem inwestycji budowlanych,
  5. Deweloperów, firm pośredniczących w obrocie nieruchomościami.

Spójna i zrównoważona przestrzeń biurowa

Miejsce pracy powinno spełniać szereg warunków, gwarantujących zarówno efektywność wykonywanych zadań, jak i zdrowie pracowników. Jednym z najważniejszych aspektów przestrzeni biurowych jest ich odpowiednia akustyka. To ona zapewni pełną koncentrację, skupienie na powierzonych obowiązkach oraz komfortową pracę.

Dlaczego warto zadbać o odpowiednią adaptację akustyczną?

Z niezwykłej wagi odpowiednio dopasowanej akustyki pomieszczeń oraz jej wpływu na pracę zdają sobie sprawę specjaliści, prowadzący badania akustyczne. Zgodnie z tegorocznymi doniesieniami, tylko 57% pracowników potwierdza, że ich przestrzeń biurowa stymuluje ich produktywność, za to aż ¾ badanych deklaruje, że wpływ na nią ma poziom hałasu. Zaledwie 30% osób objętych ankietą jest usatysfakcjonowana rozwiązaniami akustycznymi zastosowanymi w ich biurach (Leesman review issue).

Pracodawcy powinni zdawać sobie sprawę nie tylko z czynników wpływających na efektywność czy poziom koncentracji pracowników, ale także na konsekwencje zdrowotne wynikające ze złej akustyki. Wysoki poziom hałasu czy trudności komunikacyjne mogą powodować odczucie dyskomfortu, senność i zmęczenie, stres a w ekstremalnych przypadkach również uszkodzenie słuchu.

Rozwiązania akustyczne dla każdego typu pomieszczeń

Dobierając odpowiednie aranżacje akustyczne należy wziąć pod uwagę środowisko i specyfikę pracy. Adaptacje oraz izolacje akustyczne dostosowujemy do różnych pomieszczeń:

  • otwartych przestrzeni (open space)
  • sal konferencyjnych, multimedialnych
  • gabinetów
  • pomieszczeń do rozmów telefonicznych (phone booth)

Przestrzeń typu open space

Duże, otwarte pomieszczenia, mieszczące czasem do 50 osób stanowią nie lada wyzwanie. Należy zadbać w nich o komfort każdego pracownika, który mimo otaczających go i ciągle rozmawiających osób musi mieć możliwość skupienia się i koncentracji. Z drugiej strony komunikacja werbalna pomiędzy wszystkimi członkami zespołu powinna być łatwa i bezproblemowa. Choć wymagania te wydają się być sobie sprzeczne, dzięki odpowiedniej adaptacji akustycznej możliwe jest ich równoczesne spełnienie.

Dzięki redukcji poziomu natężenia dźwięku komunikacja między pracownikami  jak i przez telefon będzie przebiegała bez zbędnych zakłóceń. Jest to niezwykle ważne szczególnie w przypadku pracowników call center.

Sale konferencyjne

Sale konferencyjne to miejsca, w których najważniejsza jest przejrzystość mowy i docieranie dźwięku do każdego słuchacza. To również pomieszczenia często wykorzystywane do pracy zespołowej. W tym przypadku warto zadbać również o akustykę, która usprawni jasną wymianę zdań i rozumienie mowy. Także tutaj należy zwrócić uwagę na komunikację, która powinna przebiegać bez zakłóceń. Ważna jest również kontrola nad natężeniem dźwięków tła, tak, aby nie powstawał niepotrzebny szum i hałas, zakłócający dyskusję czy wymianę opinii. Kolejnym rozwiązaniem ułatwiającym pracę w salach konferencyjnych jest redukcja hałasu o niskiej częstotliwości, który powstaje w wyniku działania urządzeń takich jak wentylacja czy projektory.

Gabinety i inne małe pomieszczenia zamknięte

Małe pokoje biurowe stanowią idealną przestrzeń do spotkań, telekonferencji czy pracy w skupieniu i ciszy. Dlatego też ważne jest, aby dźwięk z zewnątrz nie dostawał się do środka pomieszczenia i na odwrót – wielu pracownikom zależy na poufności rozmów prowadzonych na spotkaniach. Dodatkowym wyzwaniem staje się odbijanie dźwięków między ścianami zamkniętego pomieszczenia. Oczywiście przejrzystość mowy i jasna komunikacja są też podstawą dobrze zaprojektowanej adaptacji akustycznej.

Jakie korzyści płyną z zastosowania akustyki w biurze

Dzięki zastosowaniu odpowiedniego rozwiązania akustycznego zyskujemy szereg udogodnień.

  • efektywność i produktywność pracy
  • koncentracja i skupienie pracowników
  • komfort pracy
  • poziom komunikacji oraz przejrzystość mowy
  • redukcja poziomu natężenia dźwięku
  • redukcja hałasu o niskich częstotliwościach
  • zdrowie pracowników (ograniczamy ryzyko uszkodzeń słuchu, senności, zmęczenia, stresu)

Wybór odpowiedniego rozwiązania akustycznego

Przy wyborze odpowiedniego rozwiązania akustycznego należy skupić się na dwóch najważniejszych aspektach. Są to wspomniane wyżej: typ pomieszczenia oraz rodzaj wykonywanej w nim pracy.

Typ pomieszczenia:

  • wielkość (jaka jest jego powierzchnia)
  • co się w nim znajduje (meble, źródła hałasu – komputery, projektory etc.)
  • z jakich materiałów zostało wykonane (ściany, sufity, podłogi)
  • czy jest to pomieszczenie zamknięte czy typu open space

Rodzaj wykonywanej pracy w pomieszczeniu:

  • jaką pracą zajmują się osoby przebywające w nim
  • czy wykonywana praca wymaga ciszy
  • jak bardzo przewidywany jest w nim duży hałas
  • czy współpracownicy mają ze sobą cały czas kontakt werbalny/komunikują się ze sobą

ZACIEKAWIŁ CIĘ TEN TEMAT? POTRZEBUJESZ WIĘCEJ INFORMACJI?

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI, CHĘTNIE ODPOWIEMY NA TWOJE PYTANIA ORAZ POMOŻEMY DOBRAĆ ODPOWIEDNIE ROZWIĄZANIE.